2 maj 2012

Frågehörnan del 5: Alexander Mangs

                                            Alexander Mangs, gitarrist i Moron Express    

Frågehörnan fortsätter med denna härliga mustasch.
1. Hur är du släkt med den kände revyartisten Sune Mangs? Om du mot förmodan inte är släkt med honom, hur skulle du då vilja vara släkt med honom?
 -Sune och jag har gemensamma rötter som sträcker sig från 1600-talet. jag vet inte hur vi är släkt men jag vet att han var tjock och otrevlig. ifall jag kunde återuppliva honom skulle jag transformera honom till en gädda.

2. Blir du arg/ledsen/eller besviken om man kallar Moron Express för skatepunk?(Jag gillar skatepunk, bara så du vet)
-Nä jag blir glad, det är ju kul att skejta och lyssna på punk.En gång blev vi kallad för ett after ski-band av en arg recensent. Hon var vidrig.

3. Hade du hellre sett att er trummis deltagit i Bonde söker fru, big brother eller liknande istället för the voice? 
-Big brother-Alex klingar ju fint men jag hade nog helst sätt honom som gästreporter i landet runt eller varför inte 16 and pregnant? lyxfällan vore väl om mer nödvändigt. Det fanns väl en naken gestalt på fångarna på fortet som man skulle hitta ledtrådar på? den ska han inte va!

4. Er sångare bor ju på Island för tillfället. Vad tycker du om namnen på alla Isländska vulkaner och jöklar och allt vad dom har?
-Vulkanen öraefajökull med sina majestätiska 2110 meter är en favorit. Sen får man ju inte glömma katla heller, precis som draken, jävla bra film bröderna lejonhjärta. tengil är ju sjukt soft.
5.Ett av Sune Mangs paradnummer  var  "någonting att äta, någonting att dricka", Vad har du för favoriträtt/favoritdryck, och varför?
-Jag äter gärna fiskpinnar med Cous Cous och american dressing, men ibland kokar jag ihop'n viltskavs-gryta som är king! Jag brukar även äta vegetariskt eftersom det är bra för naturen men när jag inte tänker rationellt så blir det nått köttigt. Godast att dricka är röd mjölk och svart kaffe. Jag tyckte bra om läskedrycken san sao också, när den var aktuell. ( :( )
Då tackar vi för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar