25 april 2012

Frågehörnan: Christoffer Persson

Vi tänkte att det skulle vara trevligt att lära känna folk i banden som deltar i HOTET FRÅN SKOGARNA. Därför har vi inrättat en liten frågehörna. Först ut är Christoffer i News from the front.

                                         Christoffer Persson, NEWS FROM THE FRONT

1. Vad tycker du är avgörande för att en låt ska vara svinjävla bra? (Om du har ett exempel på en låt kan du få erkänna)
- Först och främst tycker jag att ett catchy riff är A och O. Inte nödvändigtvis en distad gitarr/bas, oavsett instrumet så är huvudsaken att det är jävligt snyggt. Fläskiga break downs är alltid gött, men inget måste.  Kommer vi till sången så handlar det egentligen bara om att det passar till musiken och att man vet vad man gör. Inget jävla Takidaskit med andra ord. Tvi vale!

2. Många vet att du gillar Turtles. Kommer News From the front någonsin göra en cover på Turlestemat?
- Om jag fick bestämma så skulle varannan låt vi spelar vara en variant på Turtlestemat.

3. Om du har varit på en konsert någon gång, vilken var isåfall den bästa respektive sämsta?
- Jag måste nog säga att Dillinger Escape Plan i Teaterladan på Hultsfredsfestivalen -04 är bland det bästa jag någonsin sett. Den intensitet som de levererar på scen kan inte många andra band mäta sig med.
Ska vi leta i de lite lugnare och mysigare vrårna i hjärtat så hittar vi Sigur Rós på Cirkus i Stockholm.
Den spelningen kan inte beskrivas som annat än en förtrollning. Fan vad fjantigt det där lät, men gött var det!

Hmm.. sämsta? De brukar man ju sällan lägga på minnet en längre tid. Men jag kräktes lite i och utanför munnen förra sommaren när jag var tvungen att gå förbi en Papa Roach-spelning.
I övrigt säger jag nog alla spelningar med Takida som jag aldrig har sett.

4. Har du något drömgig/ställe att spela på eller band att öppna för? (Många har det)
- Drömställe har jag nog inte. Men att få spela inför en riktigt peppad och dedikerad publik oavsett storlek är alltid det bästa. Hatebreed eller Earth Crisis skulle vara sjukt mäktigt att öppna för.

5. Om Olle som sjunger i erat band vore en frukt, vilken skulle han då vara?
- Han skulle vara en kiwi. Skäggigt yttre men god på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar