27 april 2012

Frågehörna del 3: Johan Persson

                                               Johan Persson, Moron Express och Djävulskap

1. Du jobbar på ett möbelvaruhus, eller hur? Vad är bästa att ha om det blir krig. En bra soffa eller en stadig stol?
- Ja, eller egentligen jobbar jag med golv som legendaren Claes Månsson. Men i krig skulle en soffa vara bra att ha för jag är feg och vill hellre vila. Det är skönt. Gärna en soffa från Buhréns med en stor avslutsdivan. Kanske två soffor på varandra så man kan bygga en koja. Om man verkligen vill kriga så skulle nog en stol i massiv ek vara najs att ha som närkampsvapen.

2. Vad bör man inte missa om man besöker Bräcke kommun som du kommer ifrån?
- Gimåkioskens tunnbrödrulle med öringsröra, om man inte har ätit den innan man fyllt 40 så är man inte en bra människa, alternativt dum i huvet. Sen är "Almabryggan" i Stavre ett mecca för livsnjutare och för folk som tycker om att dricka öl. Egentligen allt i Stavre borde man uppleva, resten runtomkring kan man skippa.

3. En gång för länge sen var jag på en fest hos din bror, då hälldes stripskrydda på en person som somnat lite före alla andra. Vad har du på din hamburgare och är du en salt eller krydda på stripsen snubbe dip osv? 
- Jag kan nästan sätta en miljard pengar på att det var herr Norin som somnade. Jag somnade en gång och blev nästan "anusfisad", vaknade i rättan tid som tur var. Jag önskar nästan att jag fick göra en uppsats om alla fester som min bror har arrangerat, jäkla ungdomsgård. 
På burgaren äre gött med avocado, champinjoner, tomat, rödlök och Ken's bluecheese sause. På stripsen ska det vara som på en Norin, välkryddat. 

(Här ska det tilläggas av ansvarig utgivare att det faktiskt inte var Någon vid namn Norin som råkade ut för detta.)

4. Anusfisad, vad sjukt. Men du är ju känd som en hejare på roliga filmer och klipp på internet, Vilket är ditt bästa klipp? Och när klippte du dig senast?
- Allt som är jävligt random är alltid bra. "5 secondfilms" är lite av några gudar enligt mig.  http://www.youtube.com/watch?v=NpXDxBT3evo Den här är också skön. Men jag blev nästan lite blöt i brallan när jag hittade hela "Terror i rock n' roll Önsjön", legendarisk jämtländsk nazi-zombierulle. Hela universum borde se den om man inte redan ha gjort det. Har man redan sett den så ska man se den igen. Jag kommer inte ihåg när jag klippte mig senast, men det känns som att det var den 14:e februari kl 13:00, för det står så på mitt kvitto som jag precis hittade i plånboken.

5. Du hanterar ju basen som ditt instrument. Om du skulle använda den till någonting annat än att spela på, vad skulle det då vara?
- Jag skulle såklart äta upp den, basföda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar